Monday, July 22, 2013

Good advice

Assalamualaikum...




A very good advice... A reminder to me and everybody who read this.. Insya Allah.. Just ignore them.. You are who you are.. After all the most important is what Allah sees in you not what they see...

Till next post..

I Think I got the same call...

Assalamualaikum..

I've got this type of calling last Friday... I feel so worry that I took out all the money in the account... Lucky me because this is totally a FRAUD!

Awas kepada pemegang kad DEBIT atau kad KREDIT!!

untuk kawan2 fb, just nk share pe yang berlaku pada kawan saya hari ni.

lebih kurang jam 11.30 pagi hari ni, sy dapat kol daripada private number dan antara dialog yang berlaku dengan seorang wanita india yang sgt berbudi bahasa:

Wi: selamat pagi boleh bercakap dgn en. zufri?
Mz: ye sy bercakap, ada pe ye?
Wi: saya.....daripada pihak bank ingin membuat pengesahan berkenaan kad bank en.
Mz: awk ni dari mana?
Wi: saya daripada pusat panggilan malaysia, ingin membuat pengesahan mengenai kad maybank en.
Mz: Oh ok...( sbb penah dapat kol dari maybank sebelum ni ckp perkara yg sme, jadi sy percya kan dia)
Wi: ok en, sy cuma nak buat pengesahan mengenai kad bank yang en gunakan skrang.
boleh saya tau alamt penuh en?
Mz: alamat sya....
Wi: boleh dapatkan no ic...
Mz:90xxxxxxxx
Wi: ok..en masih lagi menggunakan kad ini ye?
Mz: ye sy...
Wi: dah brapa lama ia digunakan?
Mz: hampir 2 tahun...
Wi: ok sy ingin membuat pengesahan, kad debit en bermula dengan 4283 3210
Mz: ye btol...
Wi: boleh en lengkapkan no 8 terakhir
Mz:16xx xxxx
Wi: terima kasih atas kerjasama diberikan...skrang, en ada tanda tangan dibelakang kad debit en ke?
Mz: ye ad...
Wi: disebelah tanda tangan ada no. ahli...boleh bacakan sya no ahli kad en?
Mz: xxx...
Wi: ok..skrang sy ingin memberitahu en zufri kad en gunakan adalah mengikut laporan kami. Kami daripada pihak kerajaan ada menyediakan kad i-klnik dimana semua rakyat malaysia berhak mendaptkan kad ini. dia boleh digunakan ketika en..mintak maaf, andai kata kemalangan atau ditimpa musibah, dia akan memberi en potongan 30-70% di klinik2 terlibat.
En juga boleh membawa ibu dan ayah ke klinik dengan percuma dn en juga boleh diberikan diskau pelancongan dengan kad ini. Saya akan menghantar kad ke alamt yg en berikan. jad ini berharagaRM299.00. Saya telah pon membuat penolakan dari kad maybnk en.
Mz: eh.a..awk ckp tdi nk buat pengesahan kad saya, npe plak tibe2 awk nk amek duit sy? ada sy ckp sy nk bli kad awk ni..jgn nk memandai lah.
Wi: en telah berikan sy butiran en dan bermakna en stuju..
Mz: awk jgn ingat sy nk sgt dgn kad tu.
Wi: ok xpe..kalau en xnak, sy xkn hantar kad tu..tpi duit cek telah ditolak..bila2 masa en nak kad tu, boleh hubungi kami dan kmi akan hantrkan...en kerja mana?
Mz: sy kerja tnb..sy xperlukan kad awk..sy dapat semua kemudahan perubatan..mak bapak sy pon dapat kemudahan jgk...npe perlu sy nk gunakan kad awk..sy xnk, tolong batalkan...
Wi: (dah mula bengang) skrang ni, sy dah tolak, en xboleh wat pe2 lagi..nk xnk sy dan tolak duit en.
Mz: awk kerja mana ni..awk keja dengan spe?
Wi: sy kerja di rawang dan ini adalh dari goverment...ok en, ada pe2 lagi, kalau xde pe2 terima kasih kerna berikan kerjasama...( trus letak phone)

darah dah xtenteram, bukak trus maybank2u...
nasib baik, duit masih ada...apa lagi, cepat2 kol maybnk wat pengesahan...

pegawai bank maklum, ia adalh sendikit yang cuba nk dapatkan butir peribadi kad bank. no 8 digit pertama disebutkan adalah no sama untuk pemegang kad, no 8 dijit terakhir dia akan mintak kepada kita. untuk no ahli kad sebelah tanda tangan tu adalh no. yng penting untuk pengesahan kad. en xperlu risau...dia xberjaya mengambil duit dari akaun en...sy telah batalkan kad dan en perlu membuat kad lain bagi memastikan keselamatn dari pihak kami.......Kan dah jadi masalah besar.........!!!!

Selamattttt.... I am not going to trust any types of phone call anymore!

till next post...

Tuesday, July 16, 2013

Cymera

Just found out this cool apps for android.. Cymera... Best oooo!


Dengan ucapan.... Comel x kak ton? Hahahaha...


Tuesday, July 09, 2013

Small note.... Big note...

Hi uolss...

They almost looks alike.. But they are different... so my conclusion they are Small Note and Big Note... Hehehe...

Small


Big

Cannot sleep meh.... Huhuhu


Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada seluruh umat Islam

Monday, July 08, 2013

Sunday sickness...

Assalamualaikum...

Actually Ive been trying to post this since last night.. But only today baru bleh post... Kui2.. X master lagi menggunakan buku nota ini... Hew2... So what I did yesterday? A very physical Sunday... So tired!

Polish this car...


3 times polish aka 3 layer... Hoho.. mmg ko xde keje kan sbnrnye... kui2...


Change my simkad.. The old ones sudah calar n sometime not detected.. But still... Bad line! Always pending... AlWays difficult to connect.. What happen ma?


New hair style... So short.. Hahaha... Nilaaa padahnye p gunting kedai india, lain suruh lain yg die buat... kui2...


This is the best! Menebas rumput! So tiring especially when the sabit was so tumpul... Anyhow, I manage to clean the whole place...


so tiring... And today already Monday...

Till next post...

Why tetibe kuar kt center?

Hahaha... Don't know laaa... Still learning...

Sunday, July 07, 2013

The reflection..

Assalamualaikum...

3 days of works... Friday, Saturday and today.. 3 layer of wax... Muehehe... Price? Free jek... Do It Yourself (DIY).... Hohoho... Very tiring but its worth to see her shining!

 Front bodykit paint dah x cantek maa...




That's all for today... Hohoho..

Till next post...

Wednesday, June 26, 2013

Haze

Assalamualaikum.......

WOW! Its been so long since my last post... Sorry laa blogspot.. Too much social networks nowadays.. Wakakaka... So what happen lately is haze! JEREBU not JELEBU... They are completely different and can you imagine what people in JELEBU says... "Eh, kt JELEBU ni makin teruk laa JEREBUnye.. Smlm aku tgk kt website ipu JELEBU tinggi.. pttlaa rase sgt berJEREBU".. Hoho.. Can you differentiate their pronounciation? Hahahaha... Sorry.. Just kidding!

Melaka is one of the worst city in Malaysia with this haze problem.. Started with 100++ API until the highest 400+++... Lucky I was at Ipoh during that time.. But Muar, their API was 700++ back then! Woww! What a very high reading! How was they during that time heh??? But today I think only 100++ but still not good laaa....



The views from my office today... Not a good weather for outside activities... Please stay inside the whole time... sleeping... muehehe...

Last night it looks like going to rain but the rain was still shy maa.. Please come laa rain.. We need you! This dusty weather really bad for me... Huhuhu

I got new knowledge last saturday.. Baju pengantin ade saiz! I thought everything can be otter! Cannot maa some of it! Hehehe... Jgn risau2 ye orang itu.. We diet together gether hokayy...

Feeling happy in this haze!


Till next post...

Friday, May 31, 2013

Emerald Green & Pink Belacan...

Assalamualaikum...

Lamanya x update blog.. Busy giler kot... Pastu xde idea... So x update laaa... Harini dah 31May... Esok dah masuk bulan 6... Mengikut kate si dia bulan 11 tak kire... So ade dalam lebey kurang 4 bulan je lagik! Muahaha.. Dengan menggelabahnye terus laju2 p carik baju pengantin yang sesuai...

Price? Boleh tahan jgk laa... Pengsan giler!!!!!!! Ish3... Nasib baik ade beberapa rezeki terpijak yang boleh nak tolong2 backup kan... Huhuhu.. Kalau tak mmg sah2 kene apply partime buruh kasar... Kui2... Macam larat jek, angkat dumbell 20kg pn tercungap...

Btw... After the whole evening we are doing some research we come into one conclusion to the colour theme which are emerald green and pink belacan.. Why belacan????? Hahaha... I don't know lah... 

Both party agreed with this colour! Hopefully everything will went smooth! 

One tips, if you just want to rent the outfit, make an early booking so that other people won't be using the same clothes as you, which means by the time you are meant to use the clothes, the colour already become dull and what so ever laa... So bile dah berkenan silelah book cepat2, fitting cepat2... If your body size just like me, don't worrylah, kompem xde org leh muat!!! Muahaha..

Four months to go... 

Kene rajen2 pegi gym...

Happy gila baq hanggg!!

Till next post!

Tuesday, April 30, 2013

Owls...

Assalamualaikum...

Lately this creature really attract me! OWLS! Huhuhu.. Since we went to Bukit Bendera Owl Museum... Somehow I think they are really a very cute creature! Hohoho.. 

Like this page... OWL..

Enjoy their pictures... 



Soo Sweettttt.........



The picture I like the most~


Cute owl babies...

So romantic!


Why so manjaaaaaaaa??????



Hohoho.. This is so call the OWL-MADNESS!

Thinking of getting one! Right heh? My bubo ketupu? Kui2...

Till next post...


Sunday, April 28, 2013

Thank you...

Assalamualaikum..

This is a new song by a new band IamNeeta.. Quiet awesome genre, I like this one.. Sweet voice and a very cool guitarist! Hohoho.. But the reason why I really love this song is because the lyrics! Somehow I feel like I am having this feeling rite now... Sgt jiwang hokay! But I really mean this... Thanks to you, my fiancee for becoming the reason of my joy and happiness everyday!!

IamNeeta - Terima Kasih



Tidak pernah ku rasa perasaan yang begini
Tulus tuk mencintaimu

Semua kerna dirimu ku berubah
Hidup kini penuh dengan senyuman

Oh sayang datanglah ku inginkan dirimu
Dekatlah padaku ku rindukan pelukmu

Terima kasih atas segalanya
Yang telah kau beri amat ku hargai
Semua ku simpan di dalam hati
Penuh riang tawa mesra
Terus terukuir di hati

Rangkap 2:
Siapa sangka kan bahagia
Bila dulu pernah luka
Cinta datang tak diduga
Bawa hingga syurga



Thanks to you again and again...

Till next post...

Reduce Your Weight in a Smartest Way...

Assalamualaikum.. From my friend FB page... Nice ONE!

TIPS kuruskan Badan!!

Saya akan senaraikan kesemua 8 cara mudah tersebut seperti berikut:

1. Kawal Pemakanan Anda
Pastikan anda berhenti sebelum anda rasa kenyang atau terlalu kenyang.
Tahukah anda, setiap lebihan makanan/ kalori yang anda makan akan bertukar menjadi LEMAK jika ia tidak dibakar melalui aktiviti harian anda.
Fakta: Setiap lebihan 8000 unit kalori dalam badan, berat badan anda akan naik 1KG!

2. Kurangkan Karbohidrat, Lebihkan Protein
Untuk pengetahuan anda, pengambilan karbohidrat dalam kuantiti yang banyak akan menggemukkan badan anda. Malah karbohidrat hanya memberikan kesan kekenyangan yang sementara (2 jam sahaja) dan kemudian anda akan berasa lapar semula.
Protein pula lebih cepat mengenyangkan serta rasa kenyang itu bertahan lebih lama.
Jika anda kurangkan karbohidrat (ambil portion kecil sahaja), badan anda akan membakar lemak anda sebagai sumber alternatif bagi membekalkan tenaga kepada anda setiap hari. Oleh itu, badan anda akan kurus dan langsing!

3. Jangan Berlapar! (Jaga Waktu Makan Anda)
Jangan lupa mengambil sarapan kerana ia akan meningkatkan kadar metabolisma badan anda. Jadi kadar pembakaran lemak anda juga bertambah cepat!
Makan setiap 2 jam dan selangkan dengan snek ringan supaya anda tidak berasa terlalu lapar.
Kadar metabolisma badan anda telah menurun selepas 7.00 malam. Setiap makanan yang diambil selepas itu akan dicerna dengan perlahan dan menyebabkan kegemukan.
Jadi, pastikan anda berdiet TANPA berlapar. Bagaimana?

4. Elakkan/ Kurangkan Minuman Bergula dan Berkafein
Contoh air bergula adalah air berkarbonat. Kandungan gula dalam air gas ini adalah sangat tinggi iaitu 7-8 sudu gula bagi setiap hidangan!
Pengambilan gula yang berlebihan akan menyebabkan masalah kegemukan serta akan mendatangkan penyakit serius seperti kencing manis.
Manakala kafein pula bukan sahaja menyebabkan kadar metabolisma badan menurun (kesannya gemuklah!), malah juga boleh menyingkirkan nutrien seperti vitamin daripada badan anda.

5. Minum Air Kosong 8 Gelas Sehari
Air kosong adalah sangat bagus untuk badan anda kerana hampir keseluruhan badan mengandungi air. Maka, amalkan minum air kosong sebanyak 8 gelas (2-3 liter) setiap hari.
Selain itu, air yang mencukupi dapat menyingkirkan bahan perkumuhan yang tak diperlukan oleh badan anda. Lemak yang telah diuraikan juga disingkirkan melalui air kencing dan perpeluhan. 

6. Lakukan Aktiviti Fizikal/ Senaman Ringan
Anda digalakkan untuk melakukan aktiviti fizikal yang ringan (30 minit) setiap hari untuk bakar kalori yang berlebihan dalam badan anda.
Cara yang paling mudah: Anda tahan nafas dalam-dalam (pada bahagian perut) selama yang mungkin, kemudian lepaskan semula. Lakukan sekurang-kurangnya 7 kali sehari. Aktiviti ini akan bantu mengempiskan perut anda.
Selain itu, apalah salahnya jika sekali- sekala anda menggunakan tangga jika office/ rumah anda tidak terlalu tinggi. Malah, anda juga boleh amalkan aktiviti ini di shopping mall. Sambil shopping, sambil kurus!

7. Pilih Program Diet/ Kuruskan Badan Yang Terbaik
Perhatian: Jangan sesekali membuang duit anda di slimming center. Anda jejakkan kaki sahaja ke dalam pejabat mereka, anda perlu bayar RM300 hanya untuk mendapatkan consultation/ khidmat nasihat mereka.
Jika anda fikir mesin-mesin mereka boleh menguruskan badan anda, anda silap! Akhirnya, anda akan diberikan suatu jadual pemakanan yang sangat ketat sehinggakan salah satu menu anda adalah satu batang lobak untuk waktu petang!
Anda boleh rujuk blog saya untuk mendapatkan program diet yang benar-benar berkesan, semulajadi dan tidak membebankan. Malah, ia mengikut kesemua 8 cara mudah untuk kuruskan badan dengan berkesan yang saya senaraikan di sini. Klik di sini

8. Positifkan Diri Anda
Akhir sekali, anda buatkan satu target yang ingin anda capai seperti berapa berat yang ingin anda capai dalam jangka masa tertentu. Kemudian, disiplinkan diri anda untuk mengikut perancangan yang telah dibuat.
Timbang berat badan anda maksimum sekali sahaja dalam seminggu. Ini untuk mengelakkan anda kecewa jika tiada penurunan berlaku. Iyalah, anda takkan nampak kesannya dalam sehari!
Jika anda positifkan diri, anda akan menghasilkan result yang positif!


Semoga Berjaya!

Monday, April 22, 2013

A Very Powerful and Good Advice...

Assalamualaikum...


Copy paste from my friend FB.. A very good advice for us... Read this till the end of words...


Liberal Gurlz :

“Salam ustaz…..sorry for disturbing you…I just want to ask something from you…!!”

Ustaz :“Ok silakan……what you want to know…”

Liberal Gurlz :“Ustaz it is true……perempuan tak menutup aurat ni jahat….?

Ustaz :“Hmmm kalau mengikut hukum tak menutup aurat tu….memang jahat la kerana tak patuh perintah Allah.!!

Liberal Gurlz :“No no no ustaz you ‘re really wrong……pakaian tak melambangkan perangai dan tingkahlaku….kalau ustaz nak tahu….ramai perempuan yang pakai tudung labuh nampak aje sopan…tetapi sebenarnya mereka nilah yang berperangai jahat…mereka hanya berselindung di sebalik tudung mereka…. Tu hipokrit namanya ustaz…..”

Ustaz :“Sekurang –kurang nya mereka menutup aurat….dosa tidak menutup aurat adalah termasuk di dalam dosa besar kerana perbuatan mendedahkan aurat itu akan membuka pintu kepada zina”

Liberal gurlz :“Ha ha ha ha ……I don’t think like that ustaz………..sebenarnya..masalah zina…rogol..sumbang mahram…..dan sebagainya yang melibatkan kerosakan akhlak kaum wanita adalah berpunca dari lelaki yang jahat dan bernafsu buas…..bukan sebab kami berpakaian tidak bertudung dan berpurdah.!!!”“Ustaz pun tahu kan….orang lelaki ni…alim macam mana pun tapi bila tengok orang pompuan…..tercabut serban mereka……ha ha ha ha…”

Ustaz :“Hai….macam perli saya aje ni….?”

Liberal Gurlz :“Ha ha ha ha….ustaz tak termasuk la…..saya percaya ustaz….. kalau tak saya takkan tanya soalan ni…….ha ha ha ha……!!”

Ustaz :“Islam mengatakan….Fitnah yang membuka pintu zina itu adalah banyaknya berpunca dari wanita yang tidak menutup aurat dan menjaga kehormatan mereka”

Liberal Gurlz :“Habis tu ustaz…salah orang perempuan lah ye kalau…..orang perempuan diperdaya..dirogol…diragut kesuciannya oleh seorang lelaki playboy….?”

Ustaz :"Bukan itu maksud saya…….apa yang saya nak katakana ialah…orang perempuan sekiranya tidak mendedahkan diri dengan penyebab yang menyebabkan lelaki cenderung untuk melakukan perbuatan yang jahat…maka selamatlah dirinya..dari sebarang ancaman dan gangguan seksual.”….
“Perbuatan membuka aurat itu bukankah menarik ghairah lelaki untuk melakukan sesuatu yang tak senonoh kepada seorang perempuan?”Hilangnya sifat malu seorang perempuan menyebabkan dirinya bercampur gaul dengan lelaki yang bukan mahram….menyebab terjadinya perbuatan berjumpa…berdating…berdua-duaan …..sehingga pihak yang ketiganya adalah syaitan…lalu syaitan pun membisikkan bisikan syahwat menyebabkan berlakunya perbuatan zina antara dua pasangan sejoli…!!”

Liberal Gurlz :“Alah ustaz …itu sebab orang lelaki lah yang mulakan dulu……orang perempuan ni insan yang lemah terpaksa mengikut kehendak lelaki”

Ustaz :“Hmmmm…itulah yang tak betul tu…..seorang wanita yang baik….mestilah tegas menjaga maruah dan kehormatan dirinya…..Allah menjadikan wanita ini dari tulang rusuk Nabi Allah Adam a.s untuk hidup mulia sebagai seorang isteri yang mempunyai tugas yang mulia iaitu sebagai peneman suami dan sebagai insan yang berkongsi suka duka bersama suami..setia berkhidmat untuk suami dengan perasaan kasih sayang yang dibina atas dasar cinta…melalui perkahwinan yang sah”
“Bukanlah kasih sayang namanya jika seorang wanita membiarkan dirinya menjadi tempat memuaskan nafsu..lelaki yang jahat….bukan cinta namanya…apabila seorang wanita membiarkan maruahnya dimusnahkan……bukanlah bahagia namanya apabila seorang wanita bersama dengn lelaki tanpa ikatan yang sah.”

Liberal Gurlz :“Ok…ok….ustaz menang……Cuma saya nak ulangi balik ustaz pendapat saya tadi……perempuan yang bertudung pun bukannya baik sangat….ada diantara mereka ni ustaz yang lebih teruk akhlaknya daripada kami yang tidak bertudung ni….?”

Ustaz :“Ha ha ha….janganlah disalahkan tudung jika akhlak seseorang itu buruk…..!!!....menutup aurat itu perintah Allah…sama ada manusia itu baik atau jahat…kan itu perintah Allah…kita tak boleh pertikaikan……!!”“Jika akhlak seseorang itu jahat…..maka dia akan dikira dosanya mengikut akhlaknya yang jahat….tetapi jika dia tidak memakai tudung menutup aurat…..maka dosanya akan bertambah lagi…janganlah kita melakukan satu dosa…kemudian kita tambah lagi dosa…akibatnya derita kita di akhirat..lama kita diazab di dalam neraka…..!!”

Liberal Gurlz :“Baiklah ustaz…mungkin tak faham maksud saya…….beginilah saya buat contoh supaya ustaz mudah faham……ada seorang wanita yang tidak menutup aurat…tetapi dia baik..rajin..pemurah ..penyayang…hormat ibubapa…..suka menolong orang…dan ada pula seorang perempuan yang bertudung…tapi jahat…suka mencaci mengata orang…..sombong…pentingkan diri sendiri…kedekut…suka cari gaduh….yang mana lebih baik ustaz……?”

Ustaz :“Saya faham maksud awak…..oklah….tentang perempuan tidak bertudung walaupun dia..baik…buat amalan baik….pemurah…menolong orang…sememangnya dia akan mendapat pahala dengan amalan baik yang dilakukan….tetapi ingat…Nabi saw pernah menerangkan di dalam satu riwayat….bahawa diakhirat nanti apabila kita dihadapkan di hadapan Allah swt…kita akan ditanya..tentang dosa dan pahala….jika ada dosa yang kita lakukan…maka pahala kita akan dipotong….jika kita banyak melakukan amalan baik sekalipun…tetapi jika tidak menutup aurat….pahala kita akan dipotong mengikut lama mana kita mendedahkan aurat ketika di dunia ini semasa kita hidup….sehingga tiada lagi pahala yang nak dipotong..kita tanggung pula dosa orang yang rosak matanya..akhlaknya…disebabkan oleh kita yang membuka aurat….sehingga kita menjadi manusia yang paling muflis di akhirat lalu dicampakkan kita ke dalam neraka.”
“Adapun perempuan yang bertudung…dia terlepas dari dosa mendedahkan aurat…. Dan jika dia melakukan dosa yang lain…yakni seperti mencaci..mengata…sombong..dan sebagainya…maka itu dosa lain yang dia kena memohon dari Allah keampunan …agar tidak di azab diakhirat….sekiranya tidak dia akan diazab mengikut dosa yang dilakukan…..cumanya tempoh diazab itu tidaklah selama tempoh azab dosa orang yang mendedahkan aurat..kerana tempoh tinggal di neraka disebabkan oleh dosa buka aurat ni… lama sangat.”

Liberal Gurlz :“Oh ye ke ustaz…..maaflah ustaz… saya tak pandai agama……saya cuma dengar orang bercerita…dan ada kawan-kawan saya yang menggelarkan diri mereka “ the liberal gurlz”……yang menyatakan…kalau tak boleh buang sifat-sifat……jahat dalam diri…tak guna pakai tudung labuh……munafik namanya tu……tunggulah sehingga kita benar-benar dah bersedia dan menjadi benar-benar baik….barulah kita pakai tudung tutup aurat…..”

Ustaz :“Ha ha ha ha ha bila la agaknya tu ….baru awak jadi benar-benar baik…..bila dah masuk kubur….?”“Satu perkara yang mesti kita ingat…dan perbetulkan persepsi kita…..berubah jadi baik dan bertaubat adalah perkara yang tak boleh ditangguh-tangguh…….berubah dan bertaubat mesti dilakukan serta merta …kerana jika kita tangguh dan tunggu dulu…..maka dikhuatiri kita tidak sempat..bertaubat dan berubah…kerana ajal maut itu tidak kita tahu bila tibanya….apakah kita boleh menjamin umur kita panjang?apakah kita boleh hidup sehingga ke detik masa kita bertaubat dan berubah……”please don’t make your life as a gambling game”jangan perjudikan hidup awak dengan hanya bersandarkan harapan yang tak pasti…..” Jika kita menyatakan kita kena tunggu sehingga dah benar-benar baik dan bersedia baru kita pakai tudung menutup aurat……maka adakah umur kita sepanjang itu untuk sampai ke detik itu????? Jika kita dimatikan Allah bagaimana?”
“Samalah macam awak tidak mahu kahwin hanya kerana awak nak tunggu calon suami yang benar-benar perfect..hensem….macho…hmmm sampai ke tua la tak kahwin jawabnya”

Liberal Gurlz :“Hu huh u ustaz…gerun saya dengar penerangan ustaz ni…..barulah saya faham……..saya ingat apa yang dikatakn oleh kawan-kawan saya tu betul…rupa-rupanya sesat larat kita dibuatnya……!! Terima kasih ustaz…barulah saya faham….dan insyaallah saya akan berubah ….cumanya mungkin ambil masa juga ustaz….maklumlah bukan senang kita nak mulakan perubahan dan benda baru ni…..kawan-kawan saya “The liberal gurlz” pasti terkejut dan mentertawakan saya bila saya berubah memakai tudung…..aduihhhh susahnya ustaz…kalau diorang kutuk saya…mau menangis saya nanti…..”

Ustaz :“Biarlah kita menangis di dunia ini kerana mentaati perintah Allah dari kita menangis di akhirat kerana di azab akibat mengingkari perintah Allah”

Liberal Gurlz :“Isk…Isk…..Isk…ye lah ustaz…terima kasih….terima kasih…….saya rasa insaf sangat…..terima kasih ustaz…..semoga Allah mengampunkan dosa saya…..”

Ustaz :“Insyaallah semoga Allah berikan awak kekuatan dan berubah dari yang baik kepada yang lebih baik……..saya akan doakan…..!!”


Till next post!

Friday, April 05, 2013

Idea.. idea...

Assalamualaikum...

Want to write something... But the flow of idea is likee..... no idea... Hahaha... Lots of lots of things I want to share but sometime, there are something you have to keep it just by yourself... Hurmmm... So no idea... Nothing to be wrote... Boringgggg.... Final exam mode... Marking mode... Last paper tomorrow.... syndicated marking again and again... 




-miss her so much-


Huhu...

Till next post...

Sunday, March 24, 2013

Engaged......

Assalamualaikum...

23 March 2013 or 23032013... Date of my engagement... Alhamdulillah.. Everything went really2 well... But I got again this camera frightened.. Hahaha...


They said muka hangpa mcm seiras je...... Erm... No comment! Hahaha... Congratulation to both of us and this is my fiance Atiqah.... Comel kan beliau?? Hehehe...

Thank you ALLAH.. Need to overcome my camera frightened... Haha..

p/s: Why peace? I don't know laaa...

Till next post...

Wednesday, March 20, 2013

Pink! Pink! Pink!

Ok too much exaggerate!

Another beautiful song by Pink... Rockers but the music always awesome... First time hearing this song already fall in love with it.. Hehehe...

Pink - Just Give Me a Reason



Right from the start
You were a thief you stole my heart
And I your willing victim
I let you see the parts of me
That weren't all that pretty
And with every touch you fixed them
Now you've been talking in your sleep
Things you never say to me
Tell me that you've had enough
Of our love, our love

Just give me a reason
Just a little bit's enough
Just a second we're not broken just bent
And we can learn to love again
It's in the stars
It's been written in the scars on our hearts
We're not broken just bent
And we can learn to love again

Im sorry I don't understand where all of this is coming from
I thought that we were fine
Oh we had everything
Your head is running wild again
My dear we still have everything
And its all in your mind
Yeah but this is happening
You've been having real bad dreams
Oh oh
You used to lie so close to me
Oh oh
There's nothing more than empty sheets
Between out love, our love, oh our love, our love

Just give me a reason
Just a little bit's enough
Just a second we're not broken just bent
And we can learn to love again
It's in the stars
It's been written in the scars on our hearts
We're not broken just bent
And we can learn to love again

I never stopped
You're still written in the scars on my heart
Your not broken just bent and we can learn to love again

Oh tears ducts and rust
I'll fix it for us
We're collecting dust but our love's enough
You're holding it in
You're pouring a drink
No nothing is as bad as it seems
We'll come clean

Just give me a reason
Just a little bit's enough
Just a second we're not broken just bent
And we can learn to love again
It's in the stars
It's been written in the scars on our hearts
We're not broken just bent
And we can learn to love again


Till next post....

Tuesday, March 19, 2013

28 years old...

Assalamualaikum...

28 years already I've been living in this world... Hopefully my life will be bless by ALLAH... Thank you for all the wishes in my FB, via sms, some acapella song from my friends and also a special thanks to this person who make effort to stay awake in order to sang me a birthday song last night.. So sweet and cute voice.. You are the best ever present I ever had in my life... Hehehe...

HAPPY BIRTHDAY HAFIZHAMZAH... MAY ALLAH BLESS YOU ALWAYS...

p/s: Even google wish me besdey...

Till next post..




Monday, March 18, 2013

Tough week...

Assalamualaikum w.b.t..

It is coming.. The week that I've been waiting for... Waiting?? For some of it YES, some of it NOT... Hahaha... Really gonna be super duper pack but pleasee... Again it is just some kind of overreacting or exaggerate moves... Hahaha..

Finishing the syllabus, preparing the students for their final exam and test (why am I also need to be prepared? Huhu), preparing for the E-day, preparing for the mentally and physically looks (this is overreacting.. hahaha), preparing carry marks, preparing for my old days... and many more laaa... hahaha..

Hopefully everything will end up smoothly... May ALLAH always be with me...

Nervous? Not really... Turning 28 tomorrow... But I think this year birthday present is the best! Hahahaha... We'll see what is it soon.. Hehehe...

Just feeling really2 happy! Thank you ALLAH...



Till next post...

p/s: My BLM can go 200km/h (hardly but the meter reach 200!!).. OMG!!! Just tested and hopefully no speedtrap can catch her running!

Haha

Monday, March 11, 2013

Al-Fatihah

Assalamualaikum..

Sabtu yang lepas merupakan hari di mana salah seorang pensyarah senior dari FSKM telah meninggal dunia kerana serangan asma.. Beliau merupakan salah seorang pensyarah yang sangat-sangat saya hormati dan saya kagumi sepanjang saya menjadi pengajar di UiTM ini.. Beliau jugalah yang merupakan salah seorang panel semasa saya ditemubual untuk bekerja di UiTM Melaka ini 3 tahun yang lepas.. Beliau jugalah yang mengubah hidup saya menjadi penjawat awam yang lebih baik saban hari..

Masih ingat lagi nasihat dari beliau mengenai kepentingan untuk membantu rakan-rakan dalam satu fakulti dan bukannya bersifat "selfish" untuk kepentingan diri sendiri.. Nasihat yang beliau beri menyedarkan saya bahawa kita dalam fakulti ini haruslah hidup sebagai satu keluarga dan perlu saling membantu di antara satu sama lain..

Perwatakan beliau yang sangat sempoi dan kadangkala kelam kabut sangat-sangat disenangi oleh kami semua.. Beliau adalah pensyarah yang sangat pentingkan kebajikan pelajar.. Seringkali beliau turut menangis atas masalah yang dihadapi oleh para pelajar yang diketahuinya... Penampilannya biasa sahaja namun terselindung ketegasan di dalam dirinya...


Al-fatihah kepada Allahyarhamah Pn. Zurina bt Mohd Yusof..


Semoga ALLAH merahmati perjalanannya disana, semoga ALLAH mencucuri rahmat ke atas rohnya, semoga ALLAH ampunkan segala dosanya, semoga ALLAH terangi kuburnya dengan sinaran iman, semoga ALLAH tempatkannya dikalangan orang-orang yang beriman...


MAY ALLAH BLESS YOU ALWAYS....


Wednesday, March 06, 2013

Itulah sayang....

Lately sgt2 suke dgr lagu ni.. sgt2 catchy hokay... New music arrangement from The Ramlees...





Am
Tanya sama hati
E
Apa asal sayang
Dm Am
Adakah tandanya nampak dipandang
Dm
Kumbang rayu bunga
Am
Bulan dan bintangnya
E Am E Am
Punya tanda-tanda hubungan mesra


Am
Tanya sama hati
E
Pernahkah merindu
Dm Am
Ingat masa lena apa mimpimu
Dm
Masa berjauhan
Am
Apa nan dikenang
E Am E Am
Bila difahamkan itulah sayang




Sile enjoy!!

Till next post...

Saturday, March 02, 2013

Today is Saturday...

Assalamualaikum...

Today is Saturday... But I almost forgot! I woke up as early as 645am... Berangan sorang2... then put all the clothes inside the washing machine.. wait... wait... wait... sambil2 berangan.... hahaha... then tadaaa... da siap... sidai2 baju...

Sambil2 tunggu baju siap dibasuh tu sambil2 kemas katil... Vacuum rumah... Lap keretaaa... Pastu rase mcm nak repair kereta plak.. Gear 5 susah nak masuk... Huhu... Opss.. Lupe nak sms good morning kt beliau.. Eh beliau sms dulu... Morning2! Terus mandi terus minum alpha lipid SDII... Makan telur 2 bijik.. adehh... hari2 teluq...

P proton.. Hj Sap x sampai ag.. tunggu laaa dieee... Die sampai.. Cikgu!! Tu la nama die panggil aku... EH?? CIKGU DAH MAKIN HENSEM! OMG! Baru perasan ke Hj Sap? Hahahahaha.. Sembang2... beliau ni suke test drive kereta... suke compare kot... so die kate hidraulik problem... pkul 10 die start buat dibantu student praktikal sorg yg sgt slow... pastu die ilang.. budak ni laa smbg dgn slownyee...

Ambik ko pkul 130 baru siap.. pengsan dok bengkel tu... hahahaha... dah siap.. rege?? RM293... adoi kalau p jmpe hj sap ni mesti above 250 jekk.. adoi.. nak tolong melayu punye pasal layankan ajelaa... p makan..eh x jadi.. tapau... ayam... adoi.. ko adelah seekor musang sebenarnye asyik makan ayam jek... balik rumah makan ayam seumpama seekor musang... cuci muka... minum sdII lagik... solat zohor... adoiii panas nyeee rumahh!!! Start enjin... P taman dimensi...

Ambik fotostat... And thennnnn... tadaaaaaaa!!! Here I am at my office... The most relaxing place in Malacca!! Sejuk nyaman selesa dan sebagainyaaa.. Heavennn!!! Lantaklaa korg nak kata aku takde keje asyik kerja jeee. yang penting office ni lagi sejuk dari kt rumah... kt rumah ade ekon tapi kalau pasang bil melambung! So nak jimat kenelaaa p office.. hahaha... kedekut nak mampos! lagipun kat rumah mesti ngantok.. so untuk jadi lebih produktif terpaksa laa p office.. hahaha.. alasan semua tu!

Tulis blog... Soalan merapu... Hahahaha.. entry merepek... xde idea... tapi nak update blog jugakk... sorry!!!!!!! Ayat sangat merepekk!! Hahaha...

Till next post!

Yay! Dah march.......

Monday, February 25, 2013

Building your very own gym at home

Assalamualaikum w.b.t

Today I am going to share my properties which are really important to me.. I've been using this since everyday for my diet.. Hehehe...

                                     
The whole set


This is for my tummy workout



Ogawa magic belt... 10 minutes every session... Direct to your tummy...


Another one... for tummy again.. hahaha..


Dumbells... Yeahh! 5kg each.. This really help me to build up my muscle..

So, it's look like I been working out a lot on my tummy... Huhu.. Tummy is really a difficult part to reduce everytime you are on diet.. 

Till next post...

Wednesday, February 13, 2013

Me and my car...

Assalamualaikum...

This pictures was taken this evening because of boringness level in my head is very high.. Hahaha... Thanks to both my adiks for the pictures... Hehehe.. Yes! Both of you are hired as my personal photographer in my wedding... Muahaha.. Harga adik beradik kire free je kan???









No words.. Hahaha... Just enjoy the pictures if you feel like enjoying it! Hahaha

Till next post...

Esok valentine... Cannot celebrate laa as muslim...

Tuesday, February 12, 2013

Sujud Syukur

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah... Alhamdulillah.. Alhamdulillah... Alhamdulillah.. Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah...

Segala pujian bagi ALLAH tuhan semesta alam...

That's my feeling yesterday.. After everything went smooth yesterday.. Yes I am a bit shacking and I thought no one noticed but I am totally wrong.. Hahaha... Eh? What happen actually? Erm.. Biarlah rahsia... Hehehe... What I want to share today is about my new knowledge about sujud syukur...

Syarat Sujud Syukur

  • Berwuduk
  • Berdiri menghadap kiblat
  • Berniat "Sahaja daku sujud syukur kerana ALLAH taala"
  • Takbiratul ihram
  • Bersujud menyentuh bumi atau lantai
  • Dengan sekali sujud sahaja
  • Bertakbir seiring bangun dari sujud
  • Memberi salam

So, if you have something that make your heart feel really appreciated and you do not know how to thanks more to ALLAH than this is really a good choice...

Thank you ALLAH for this opportunity.. I will value this so much...



p/s: Sekadar gambar hiasan, tiada kaitan antara yang hidup dan yang mati...


Till next post... 

Imagine Dragons - It's Time

Imagine Dragons - It's Time






So this is what you meant
When you said that you were spent
And now it's time to build from the bottom of the pit
Right to the top
Don't hold back
Packing my bags and giving the academy a rain check

I don't ever wanna let you down
I don't ever wanna leave this town
'Cause after all
This city never sleeps at night

It's time to begin, isn't it?
I get a little bit bigger, but then I'll admit
I'm just the same as I was
Now don't you understand
That I'm never changing who I am

So this is where you fell
And I am left to sail
The path to heaven runs through miles of clouded hell
Right to the top
Don't look back
Turning the rags and giving the commodities a rain check

I don't ever wanna let you down
I don't ever wanna leave this town
'Cause after all
This city never sleeps at night

It's time to begin, isn't it?
I get a little bit bigger but then I'll admit
I'm just the same as I was
Now don't you understand
That I'm never changing who I am

It's time to begin, isn't it?
I get a little bit bigger, but then I'll admit
I'm just the same as I was
Now don't you understand
That I'm never changing who I am

This road never looked so lonely
This house doesn't burn down slowly
To ashes, to ashes

It's time to begin, isn't it?
I get a little bit bigger, but then I'll admit
I'm just the same as I was
Now don't you understand
That I'm never changing who I am

It's time to begin, isn't it?
I get a little bit bigger, but then I'll admit
I'm just the same as I was
Now don't you understand
That I'm never changing who I am

Monday, February 11, 2013

11 February 2013

Assalamualaikum w.b.t

Firstly... Gong Xi Fatt Choy everyone!


Secondly... Hehehe.. Today is a very important day to me... Hopefully everything will went smooth...


This will another turning point in my life... May ALLAH bless us all... 

p/s: My friend just got into accident... Hopefully everything will be ok for him.. I really know the feeling of getting hit and also the feeling of not having a car.. huhu...

Pray for us...

till next post...

Wednesday, February 06, 2013

Hunger Management

Assalamualaikum...

Wow! Two weeks already since my last post.. Busy? No lah! Just no idea.. Huhu... Actually I have like thousand of ideas but when I start to write, suddenly my friends come.. Jom p makan... Jom kuar jalan2.. Jom p shopping... So, this is the reason why most of my entry was never finished! Because once I start to write, the idea will flow so easy so clear but once there is a distraction, it is just like toilet tersumbat and at the end, the entry will be deleted... Hahahaha...

I just want to share my experience in controlling your hunger.. Everyone especially girls love to diet... No? Hahaha.. Don't LIE laaa... I know... Even me as a men, also diet... INI SEMUA POYO! Hahaha... So, the reasons why I started diet and how I am dieting you can read on my previous post.. But today I just want to share about the ways how I control my hungriness... Yes! When you are on diet, you will feel hungry like all the time... Of course there are lots of products out there with their tagline "Diet without hungry"... "Eat like usual and reduce weight"... Just remember this!

There is no such easy way to success

Beauty is pain.... Mak jemah sgt! Adoi... Hahahaha..


It might works but your weight will reduce slowly like 5 kg in a months, while I can get this in 2 weeks... Even one doctor said to me: Diet? Yes! Stop eating! Hahaha.. So cruel! But that is the reality.. So here are some tips I apply in order to reduce my hunger during my diet..

1- Drink lots of mineral water

Aha.. Water is only applicable for mineral water only.. Diet khenn... We want to cut calories also, so the solution is mineral water.. Why mineral water not just plain water? It is because plain water all you get is water lah! haha... but if you choose mineral water then you will get all the minerals such as magnesium, pottasium, calcium and many more lah.. But when to take this water? Here is what I do.. Every morning after wake up make sure have a glass of water then breakfast as usual.. 10 am above another bottle of water... Then before lunch another bottle of water.. Evening another bottle.. Before dinner another bottle.. And lastly around 10pm another shots.. You can cut some of it because even I sometime cannot follow this.. But the main idea is to have a water before every meal.. The reason is to make you tummy full before taking meals which will reduce you meals intake... If you feel hungry then have a water first!




2- Eat fiber from vegetables

This is what people nowadays are looking for.. FIBER! Lots of fiber source such as vegetables, fruits, oats, cereals and many more lah... But why do I choose vegetables only? Because I cannot eat fruits since I am on SDII diet program? Hahaha.. One of it is YES! If you are undergo this diet program then fruits is a very big No! If not then you can have it... Fiber can make you feel full longer compared to protein intakes.. So have a fiber more compared to chicken, fish, meats... And you will feel less hunger all the times... Hehe



3- Take a small portion

Small portion means small meals every time.. Means that your tummy will get a food supply for every like four hours... Compared to a very large amount of meals, this will make you feel so full and sleepy also.. Have a less portion of meals but more.... kerap in english whatt haa??? hahaha.. suddenly my vocab all gone... hahahaha.. but you know lah the idea right???? Hehehe...



Here are three tips I used to reduce my hunger.. Hopefully it will benefits some of us..

Till next post...

Monday, January 21, 2013

Monday blues......

It is monday!

Assalamualaikum...

I repeat.. It is MONDAYYYY!!!!!!!!! Hate Monday! Sorry Monday, no offense!


Funny lah you! Hey cute cat! Shut up!


Sorry! I didn't mean that... Sad face while looking outside the window...


So lazy that I barely can hold my very own body...


And yes! I HATE MONDAY!

Hahaha.. Sorry for this post xde motif...

p/s: ade org perasan kita dok ngata die kt blog ni.. perasan juge org itu ye.. haha..

Till next post...